13.01.2017

Roman Brandstaetter


Hymn do modlitwy

Zjaw się
I bądź mi pomocna
Modlitwo nocnych rozmyślań,
Powiernico moja.

Masz tylko wtedy sens,
Gdy jesteś sądem Boga nad człowiekiem.

Nie przemawiaj gadatliwością ust moich,
Ale bądź uchem moim,
Czujnym i niezawodnym,
Słyszącym wszystko,
Co Pan powie.

Spraw, abym w jednym ułamku milczenia
Zawarł całe moje jestestwo.

Bądź milczeniem ust moich,
Milczeniem potakującym woli Bożej
I przyświadczającym woli Bożej,
I potwierdzającym wolę Bożą,
I pieczętującym wolę Bożą.

Nie jestem godzien
- Liść upadły z drzewa -
Zjednoczenia z Panem,
Ale spraw,
Aby dusza moja,
Ta najmniejsza drobina Bóstwa,
Miała świadomość swego rodowodu,
Który ją czyni cząstką Jego Bezimienności,
Odblaskiem Krzaku płonącego,
Krzaku ciernistego,
Krzaku Ukrzyżowanego.

Zjaw się
I bądź mi pomocna,
Modlitwo nocnych rozmyślań,
Powiernico moja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz