16.04.2017

Roger Mc Gough*

Mamo, dziwny człowiek
stoi u drzwi naszego domu
Pierwszy raz go widzę,
a twarz ma jakby znajomą
Mówi, że nazywa się JEZUS
I czy możemy mu dać jakiś grosz
Mówi, że wyprztykał się z cudów
I odwrócił się od niego los
Tak myślę, że to cudzoziemiec
Żyd albo Arab z urody
Aha to mi przypomniało,
że chce też trochę wody
No co dać mu czego chce
Czy trzasnąć mu przed nosem drzwiami?
Dobra dam mu sześć pensów
Powiem, że tyle mamy
I że zapomniałem o wodzie
Właściwie to świństwo , no nie…
Ale słowo, on jest taki brudny
Skąd przyszedł cholera go wie
Mamo, on pyta o wodę
- nie ma kubka – odpowiedziałem
W każdym razie dałem mu szóstkę
Jak się cieszył, żebyś wiedziała
Powiedział, że trzymają go przy życiu
Takie jak ta rzeczy małe
Dał mi swój portret z autografem
I te trzy gwoździe zardzewiałe.

*Roger McCough ur. 9 listopada 1937
brytyjski poeta, prowadzący własny program w telewizji Channel 4 na temat poezji, współpracownik Liverpool John Moores University, członek zarządu Poetry Society.

Lata młodości spędził w Liverpoolu, studia ukończył na University of Hull. Początkowo zajmował się pracą w zespołach muzycznych, jego największym sukcesem było trafienie jednej z piosenek jego zespołu The Scaffold na szczyt brytyjskiej listy przebojów. Jemu przypisywana jest także część dialogów z filmu Yellow Submarine grupy The Beatles.
Jest komandorem Orderu Imperium Brytyjskiego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Roger_McGough

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz