6.02.2015

Ostatnia wola
 Sybille Rembard*


Podziel moją duszę
 moją skórę
 moje piękno

Zapisuję moje wnętrzności
 moje narządy
 moje myśli

Oddając wiosnę
 niewinność
 iskrę

Wzniecając ponownie przewrotność losu

Aby umrzeć w swoim miejscu
 być może

 jutro

tłum. z francuskiego Ryszard Mierzejewski

*Sybille Rembard,ur. w 1966

Urodziła się w Turynie, w rodzinie francusko-włoskiej (ojciec Francuz, matka Włoszka), która zapewniła Jej wszechstronny rozwój emocjonalno-intelektualny, umożliwiła szerokie wykształcenie humanityczne, z dostępem do bogatego w domu rodzinnym księgozbioru z zakresu poezji. W młodości dużo podróżowała po świecie. I jak pisze, w podróży poznała miłość swego życia, mężczyznę z którym założyła rodzinę i zamieszkała na stałe we Francji. Debiutowała w 2002 roku zbiorem wierszy „Beauté fractionnée” (Podzielone piękno). Następna Jej publikacja poetycka ma być poświęcona rożnym „przypadkom życia” (les aléas de la vie), które są dla Niej niewyczerpanym źródłem inspiracji. Wiersze Sybille Rembard nie były dotąd tłumaczone na język polski.
źrodło: http://www.goldenline.pl/ryszard-mierzejewski/wypowiedzi/s/7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz