9.03.2015

Inny powrót
 Christine Busta*

Gustave Dore
Nie przygotuje mi uczty.

Cielę zje ktoś inny.
Mój brat je sprzedał.

Podobno nie był dobrym zarządcą.

Wynajmuje się teraz do pracy to w jednej, to w drugiej zagrodzie.
Ojciec musi czekać, co mu przyniesie.

Nie robię im wyrzutów.

Od dawna potrafię tylko
żebrać i kraść.

Najpierw odszukam swego brata

i poproszę go, żeby mnie odprowadził do domu.
Dopiero wtedy uklęknę przed ojcem.

I powiem: „Przebacz! Chciałem tylko zobaczyć cię

jeszcze ten jeden raz. Nie mam dla ciebie
nic oprócz brata.

Pobłogosław go! Ja na to nie zasługuję.

Zapomnij o mnie, wypędź mnie! Bo będzie za późno,
bym odszedł jeszcze raz – na zawsze”.
*Austriacka poetka i pisarka - Busta Christine, właśc. Ch. Dimt, ur. 23 IV 1914, Wiedeń, zm. 3 XII 1987, tamże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz