2.05.2017


 Alda Merini

Wyznanie

Ty o mnie prosisz na zawsze,
lecz moje życie jest nieciągłe,
karmiłabym cię tylko chwilami.
Jestem widzeniem, które się rozmywa,
a czas, który rozdziela kolejne etapy,
to rozejm ze wskazaniem na śmierć.
Żyję w przestrzeni objęcia:
choć tego nie widzisz, ty sam mnie hodujesz
temperaturą swoich pieszczot...
Ale wyznaję, a ty mi uwierz:
w moim wnętrzu nie ma kobiety
która dopełnia rewers kochanki.

tłum. Jarosław Mikołajewski 

***
Mógłbyś chociaż zadzwonić
w mgnieniu życia powiedzieć
że potrzebujesz mojej opowieści:
bajek dziewczynki, co czyta westchnienia,
bajek kobiety, która pragnie kochać,
kobiety, która szuka księdza,
by dostać ostatnie namaszczenie.

tłum. Olga Płaszczewska* 

http://www.academia.edu/25992455/Olga_P%C5%82aszczewska_Dwa_g%C5%82osy_z_Mediolanu_Antonia_Pozzi_i_Alda_Merini

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz